Γεια σου, Επισκέπτη! Εγγραφή


μπείτε στο site
[-]
Top Poster
no avatar Congratulations to Bisha, our current top poster for the last day with 22 posts!

[-]
Online προσωπικό
nikolakis93's profile nikolakis93
Administrator
old admin's profile old admin
Administrator

[-]
Στατιστικά
» Members: 1,989
» Latest member: Shaunte670
» Forum threads: 1,808
» Forum posts: 138,867

Full Statistics

Το πρώτο αεροπλάνο ελληνικής κατασκευής, πριν από 96 χρόνια

#1
«Το πρώτον αεροπλάνον, που κατεσκευάσθη εν Ελλάδι υπό του εργοστασίου Φαλήρου και του οποίου δοκιμαστικαί πτήσεις έγινον σήμερον το πρωί εις το Αεροδρόμιον του Τατοϊου. Το αεροπλάνον τούτο δύναται να εκσφενδονίση τορπίλλην βάρους 600 χιλιογράμμων. Αι σημεριναί δοκιμαστικές πτήσεις έγιναν υπό του άγγλου συνταγματάρχου της αεροπορίας κ.Σέμπιλ. Η φωτογραφία ελήφθη υπό του ειδικού φωτογράφου της «Βραδυνής» την στιγμήν καθ’ ην το αεροπλάνον μετεφέρετο εις το αεροδρόμιον του Τατοϊου»
   
Στους πρώτους μήνες του 1926, η φτωχή Ελλάδα σε συνεργασία με τη Μεγάλη Βρετανία παρουσίασε το πρώτο αεροσκάφος που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου στη χώρα μας. Φυσικά δε σας κρύβουμε ότι η έμπνευση για το όλο θέμα ήταν η αγορά των Rafale και η θριαμβευτική υποδοχή τους. Τότε, 96 χρόνια πριν, ο Ελευθέριος Βενιζέλος είχε όραμα να κατασκευαστούν αεροπλάνα στην Ελλάδα
   

Διαβάζουμε λοιπόν στην επίσημη ιστοσελίδα της Πολεμικής Αεροπορίας

«Το Βέλος ήταν το πρώτο επιχειρησιακό αεροσκάφος που κατασκευάσθηκε στην Ελλάδα, ως μια βρετανική σχεδίαση της εταιρείας Blackburn, η οποία είχε αναλάβει και την οργάνωση του Εργοστασίου Αεροπλάνων Φαλήρου (ΕΑΦ). Τέσσερα αεροσκάφη αγοράσθηκαν και άλλα δώδεκα κατασκευάσθηκαν στο ΕΑΦ και όλα αρχικά είχαν πλωτήρες, αφού προορίζονταν για το Ναυτικό Αεροπορικό Σώμα (ΝΑΣ)»

Η συνέχεια έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον καθώς περιγράφει τα χαρακτηριστικά του αεροπλάνου το οποίο μάλιστα χρησιμοποιήθηκε και στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών (ΚΕΑ) ιδρύθηκε το 1925 με έδρα το Παλαιό Φάληρο, μετά από σχετική απόφαση του Ελευθερίου Βενιζέλου με τη συνεργασία της Βρετανικής Εταιρείας BLACKBURN.
Παράθεση
μπείτε στο site
#2
και τωρα ουτε τυροπιτακια φτιαχνουμε
Παράθεση
μπείτε στο site
#3
Δεν θα ηταν σωστο να ειχαμε τετοια βαρια βιμηχανια πιο εξελιγμενη απο χωρες οπος η Γερμανια. Μια ζωη απο κατω θελουν να μας εχουν.
Παράθεση
μπείτε στο site
#4
Ενδιαφέρον πάντως από τη δική μου οπτική γωνία, ότι παρουσιάστηκε το 1926. 

Δηλαδή μετά τη μικρασιατική καταστροφή του 1922-23. Εκεί, που η «Μεγάλη Ιδέα» της αστικής επανάστασης εκείνης της εποχής είχε πλέον βαλτώσει.

Απλά υποθέτω, ότι ο σχεδιασμός είχε αρχίσει πιο πριν, κι ότι καθυστέρησε να ολοκληρωθεί η κατασκευή.
Παράθεση
μπείτε στο site
#5
Προσθέτω σε αυτό το νήμα και το ρεπορτάζ σχετικά με την κατασκευή του πρώτου ελληνικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου από τον Γουλανδρή στη Σύρο. 

Μπορεί να το δει κανείς και σήμερα στο βιομηχανικό μουσείο του νησιού.

   

Παράθεση
μπείτε στο site
#6
(21-01-2022, 07:22 PM)geroksouras Έγραψε: και τωρα ουτε τυροπιτακια φτιαχνουμε

Όχι, εντάξει τυροπιτάκια φτιάχνουμε. *lol*

Αλλά ναι, παίζει να είναι το αλεύρι από την Ουκρανία, τα ένζυμα για να φουσκώσουν από την Κίνα, η γκίζα αντί τυριού από τη Ρουμανία, ο φούρνος από τη Γερμανία και το ηλεκτρικό δανεικό από τη Βουλγαρία.

Αλλά τυροπιτάκια φτιάχνουμε, μη με συγχύζεις τώρα ! *lol*

Cool hahaha Angry Tongue
Παράθεση
μπείτε στο site


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)
[-]
Διαφημίσεις
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site
μπείτε στο site

Social Links:
Κάντε μας like στο facebook   Ακολουθήστε μας στο twitter